شناسه خبر : 103927
سه شنبه 04 مهر 1402 , 16:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس

مسابقات چهارجانبه بسکتبال با ویلچر جانبازان نخاعی/تصاویر

به مناسبت هفته دفاع مقدس و همزمان با آغاز امامت حضرت ولی عصر(ع)، مسابقات چهارجانبه بسکتبال با ویلچر، در دهکده نشاط و مجموعه فرهنگی ورزشی بقیه الله برگزار شد...

فاش نیوز - به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس، در چهارمین روز از ایام این هفته و همزمان با آغاز امامت حضرت ولی عصر(ع)، مسابقات چهارجانبه بسکتبال با ویلچر، میان تیم های جانبازان نخاعی و ویلچری تهران، اصفهان، قم و کاشان در دو بخش صبح و بعدازظهر در سالن ورزشی بقیه الله دهکده نشاط ولیعصر(عج) برگزار شد.

این مسابقات به دعوت تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان باشگاه بقیه الله استان تهران انجام گرفته بود که انصافا بخوبی از عهده این میزبانی برآمد.

در بخش صبحگاهی و در شروع این مسابقات، نخست دو تیم قم و اصفهان به مصاف هم رفتند که در این دیدار تیم قم، 49 بر 35 بر حریف خود پیروز شد.
 در ادامه مسابقات، تیم های بسکتبال با ویلچر کاشان و تهران پا به میدان رقابت گذاشتند؛ که در این جدال، تیم جانبازان نخاعی ویلچری تهران با اختلاف 64 بر 34 از رقیب کاشانی خود پیشی گرفت و به دیدار پایانی مسابقات راه یافت.

 علاوه بر تیم های حاضر در این مراسم، بسیاری از جانبازانی که در سایر رشته های ورزشی این باشگاه فعالیت دارند برای تماشای بازی ها و همچنین تشویق دوستان خود به سالن مسابقه آمده بودند که علاوه بر تشویق، شور و نشاط بسیاری را در سالن برگزاری مسابقات ایجاد کرده بود.

 همچنین اعضای تیم ملی بانوان بسکتبالیست با ویلچر کشورمان که برای حضور درمسابقات پارالمپیک در دهکده نشاط اردو زده اند برای تماشای دیدار تیم های بسکتبال با ویلچر جانبازانی که میانگین سنی آنها 55 سال است به سالنمسابقات آمده بودند و با هیجان خاصی به تشویق بازیکنان می پرداختند، هرچند که اعضای این تیم با خبرنگار ما گفت و گو نکردند و آن را منوط به کسب اجازه از روابط عمومی فدراسیون و سرپرست و مربی تیم دانستند، اما از اینکه شاهد رقابت های دیدنی تیمهای بسکتبال با ویلچر پیشکسوتان و بزرگسالان بودند، احساس رضایت کرده و تمام وقت در سالن مسابقات حضور داشتند و به تشویق تیم ها می پرداختند.

در بخش دوم این مسابقات و در نوبت بعدازظهر، بعد از برگزاری نماز ظهر و عصر و همچنین پس از صرف ناهار و استراحتی مختصر هرکدام از تیم ها جداگانه به تمرینات کششی گروهی و یا برای دست‌گرمی بیشتر به تمرین پرتاب توپ پرداختند تا در آمادگی کامل بدنی خود را برای مسابقات بعدی آماده نگهدارند. در این میان مربیان پر تلاش هر تیم نیز با حضور در کنار بازیکنان خود، ضمن مرور تاکتیک های مورد نظر، نکات کلیدی لازم را به بازیکنان خود یادآور می شدند.

در شروع رقابت های بعد ازظهر، ابتدا تیم های بسکتبال با ویلچر کاشان و اصفهان با هم به رقابت پرداختند که در این دور از رقابت ها تیم کاشان نتیجه را به تیم اصفهان واگذار کرد.
 و بالاخره در آخرین بازی از رقابت ها که فینال بود، جدال دو تیم قم و تهران بسیار دیدنی و حساس بود. هر دو تیم لحظات سخت و نفسگیری را تجربه می کردند. ساعت طولانی فعالیت فیزیکی، اگرچه جسمشان را کمی آزرده کرده بود اما روح شان خستگی را نمی پذیرفت. صدای تشویق حاضرین در سالن برای لحظه ای قطع نمی شد. هر دو تیم به فاصله نزدیک امتیازی پیش می رفتند اما دست آخر در این جدال پرتلاش، تیم بسکتبال با ویلچر استان قم با اختلاف 5 امتیاز قهرمانی را از آن خود ساخت.

 در این میان فرصتی فراهم شد تا با مسئول ورزش جانبازان دهکده نشاط ولیعصر(عج) که هماهنگی این مسابقات نیز بود گفت وگویی داشته باشیم.

جانباز نخاعی "مصطفی مسعودی" در این باره گفت: این مسابقات به مناسبت هفته دفاع مقدس و با دعوت از چند تیم قدرتمند بسکتبال با ویلچر از مدت ها پیش انجام شده بود که طبق برنامه ریزی و هماهنگی با تیم ها، این مسابقات چهارجانبه بسکتبال در دو نوبت صبح و بعداز ظهر میان جانبازان استانهای قم، کاشان، اصفهان و تهران برگزارشود.

 وی در پایان توضیحات خود سطح مسابقات را خوب و رضایت بخش توصیف کرده و اظهار داشت: تیم بسکتبال جانبازان استان قم به عنوان تیم "سوپرلیگ" همواره مطرح بوده و حضور این تیم در این مسابقات باعث ایجاد انگیزه در بین سه تیم دیگر می شود.

مراسم اختتامیه، اهدای احکام و کاپ ها نیز حال و هوای زیبایی داشت.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام حق آغاز شد و جانبازان بسکتبالیست چهار تیم قم، اصفهان، کاشان و تهران به صورت منظمی در چهار صف مجزا به زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفتند و با پخش سرود ملی کشورمان همه حاضرین در سالن یکپارچه ادای احترام کردند. سپس طنین صلوات خاصه امام رئوف، حضرت رضا(ع) در فضای سالن طنین انداز شد.
مراسم، با خیرمقدم از سوی مدیریت ورزشی این باشگاه به تیم های دعوت شده به مسابقات و همچنین تبریک سالروز امامت حضرت ولی عصر(ع) ادامه یافت.

 اجرای گروه بین المللی تواشیح "قمربنی هاشم" از استان قم که همگی از جانبازان 70 درصد دفاع مقدس بودند به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت نام و یاد شهدا و جانبازان هشت سال صبر و ایستادگی، نیز از دیگر قسمت های جذاب و تاثیرگذار این مراسم بود.

در بخش اهدای جوایز نیز جانباز نخاعی "سید محمدرضا طباطبایی" در کنار مدیریت این باشگاه قرار گرفت و "کاپ قهرمانی" را به کاپیتان تیم بسکتبال با ویلچر "استان قم"، کاپ "نایب قهرمانی" به کاپیتان تیم بسکتبال با ویلچر "استان تهران"، جام مقام سومی به تیم اصفهان و بالاخره "کاپ اخلاق" به کاپیتان تیم بسکتبال با ویلچر "کاشان" تقدیم گردند.

اگرچه در این میان جای مسئولین دعوت شده بسیار خالی و بی رنگ بود؛ اما یکایک اعضای تیم ورزشی جانبازان، مربیان دلسوز و زحمتکش تیم ها، همچنین تماشاگران پر انرژی این مسابقات و بالاخص دست اندرکاران برپایی این مسابقات بسیار خوش درخشیدند و یک روز به یادماندنی را برای تیم ها در سالن مسابقات مجموعه فرهنگی دهکده نشاط رقم زدند که جا دارد به تک تک آنان یک خسته نباشید و یک خدا قوت جانانه گفت.

 پایان بخش این مراسم نیز عکس یادگاری جمعی اعضای چهارتیم بسکتبالیست با ویلچر در کنار هم بود که به زیبایی در قاب لنز دوربین عکاسان جای گرفت و آن را در چهل وسومین سالگرد هفته دفاع مقدس در تاریخ ورزش جانبازان ورزشکار نخاعی و ویلچری جاودانه ساخت.
یا علی

گزارشگر: صنوبر محمدی
عکاس: جانباز محسن الله دادی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi